„Eesti Egod“

2000, Linnagalerii, Tallinn

Eesti Ego

Pop ja camp ikka olemas

Nukke ise identifitseerib end „Egode“ sarja kuuluval autoportreel popkunstnikuna. Samas oleks tema tööde analüüsimine lihtsalt pop’i baasil, kordagi camp’i mõistet kasutamata, üsna keeruline. Nukke populaarsus on hea näide sellest, milles seisneb popkunsti ja camp’i ühine ning sageli põhiline võlu: tööd tekitavad vaatajates mulje kunstnikust, kes oma tegevust tõeliselt naudib. Eredad ja rõõmsad värvid, dekoratiivsus, tuttavad kujundid, teatav mängulisuse varjund ning ajapikku üsna nostalgiat tekitavaks muutunud kujutamisviis – mis seal salata, see kõik on ligitõmbav.

Mari Laaniste, kunstikriitik
Postimees, 2000, 12. aprill

 

Eesti Egod Linnagaleriis

4. aprillil avati Tallinna Linnagaleriis Mall Nukke näitus „Eesti Ego“.

Kunstnik esitleb 25 portreed-kollaaži. Nukke valitud subjektid tegutsevad kunstialadel. Nad on kunstniku tuttavad või tuntud seltskonnategelased. Valik sõltus portreteeritavate mõjust kaasaegsele eesti kultuurile. Väljavalituteks on osutunud näiteks Hasso Krull, Karl-Martin Sinijärv, Raoul Kurvitz, Mare Tralla, Peeter Laurits, Inessa Josing jt. Igal juhul on kõik portreteeritavad rohkemal või vähemal määral tekitanud meediakära. Nukke portreed pole autori sõnul mitte niivõrd traditsioonilised näopildid, kuivõrd kujutatud persoonide loomingulise mina analüüsid. Näitus on kaheosaline, millest esimene osa, „Ikoon 2000“, avati eelmisel nädalal Sambas.

Sigrid Saarep
Sirp, 2000, 7. aprill